<p>El propósito de esta investigación es conocer el significado de malestar que los niños entre 11 y 12 años manifiestan de sus contextos escolares, principal espacio socializador durante la infancia. A través de un estudio cualitativo de carácter exploratorio, se realizó un análisis temático de las experiencias de malestar de 5 niños escolarizados de la quinta región. Los resultados muestran que el malestar se ve significado principalmente por las relaciones que ellos mantienen con pares y autoridades en la escuela y aquello que no es comprendido o es injusto respecto a las normas. Las relaciones y la disciplina influyen en la percepción negativa que tienen los niños de sí mismos, sus pares y otros adultos en la escuela</p>
<p>While reviewing existing literature, it was found that there is little research on childhood discomfort that reveals the importance of what the children themselves have to say about their discomfort in school, giving that privilege to other adult figures and removing agency from infants. Therefore, the purpose of this study is to know the meaning of the discomfort that children between 11 and 12 years of age manifest from their school contexts, the main socializing space during childhood. Through a qualitative study of exploratory nature, a thematic analysis of the experiences of discomfort of 5 schooled children of the V region of Chile was carried out. The results show that discomfort is mainly due to the relationships they have with peers and authorities in school and what is not understood or is unfair to the rule</p>
last modification
Licenciado en Psicología
Psicólogotítulo
PSICOLOGIA
<p>El propósito de esta investigación es conocer el significado de malestar que los niños entre 11 y 12 años manifiestan de sus contextos escolares, principal espacio socializador durante la infancia. A través de un estudio cualitativo de carácter exploratorio, se realizó un análisis temático de las experiencias de malestar de 5 niños escolarizados de la quinta región. Los resultados muestran que el malestar se ve significado principalmente por las relaciones que ellos mantienen con pares y autoridades en la escuela y aquello que no es comprendido o es injusto respecto a las normas. Las relaciones y la disciplina influyen en la percepción negativa que tienen los niños de sí mismos, sus pares y otros adultos en la escuela</p>
<p>While reviewing existing literature, it was found that there is little research on childhood discomfort that reveals the importance of what the children themselves have to say about their discomfort in school, giving that privilege to other adult figures and removing agency from infants. Therefore, the purpose of this study is to know the meaning of the discomfort that children between 11 and 12 years of age manifest from their school contexts, the main socializing space during childhood. Through a qualitative study of exploratory nature, a thematic analysis of the experiences of discomfort of 5 schooled children of the V region of Chile was carried out. The results show that discomfort is mainly due to the relationships they have with peers and authorities in school and what is not understood or is unfair to the rule</p>