<p>El propósito de este estudio es conocer las valoraciones en torno a los factores determinantes del rendimiento deportivo de los estudiantes deportistas seleccionados de la PUCV. La investigación se abordó desde un enfoque cuantitativo, con un diseño de tipo no experimental, transversal y descriptivo. La muestra fue compuesta por un total de 164 participantes -88 hombres y 76 mujeres-. Los sujetos respondieron un instrumento, el cual contemplaba preguntas agrupadas en 5 dimensiones, entre ellas: social, técnico-deportiva, educativa, cultural y económica</p>
<p>The aim of this study is to know the values given by the students athletes of the sports selections of PUCV, in relation to the determining factors of their performance. The investigation was made under a quantitative approach, with a non-experimental, transversal and descriptive type design. The sample was integrated by 164 participants -88 men and 76 women-. The subjects answered an instrument, which contemplated questions grouped in 5 dimensions, between them: social, technical-sportive, educational, cultural and economical</p>
last modification
Licenciado en Educación
Profesor de Educación Físicatítulo
EDUCACION FISICA
<p>El propósito de este estudio es conocer las valoraciones en torno a los factores determinantes del rendimiento deportivo de los estudiantes deportistas seleccionados de la PUCV. La investigación se abordó desde un enfoque cuantitativo, con un diseño de tipo no experimental, transversal y descriptivo. La muestra fue compuesta por un total de 164 participantes -88 hombres y 76 mujeres-. Los sujetos respondieron un instrumento, el cual contemplaba preguntas agrupadas en 5 dimensiones, entre ellas: social, técnico-deportiva, educativa, cultural y económica</p>
<p>The aim of this study is to know the values given by the students athletes of the sports selections of PUCV, in relation to the determining factors of their performance. The investigation was made under a quantitative approach, with a non-experimental, transversal and descriptive type design. The sample was integrated by 164 participants -88 men and 76 women-. The subjects answered an instrument, which contemplated questions grouped in 5 dimensions, between them: social, technical-sportive, educational, cultural and economical</p>